Udgifter til OLED -udstyr forventes at vokse årligt fra 2023 til 2027. Denne vækst er drevet af udvidelsen af G8.7 OLED -produktionslinjer, skiftet til fleksible og LTPO -teknologier og den stigende efterspørgsel efter OLED -tv'er større end 85 tommer.Derudover øger den stigende OLED -penetration i smartphones, tablets og bærbare computere - vækstpanelstørrelser sammen - det samlede efterspørgsel efter markedet.
På grund af svagere end forventet det OLED-efterspørgsel, kan G8.7 OLED-linjer oprindeligt fokusere på produktion af smartphone-panel.På trods af OLEDs højere kapitalintensitet sammenlignet med LCD forventes OLED at tage højde for 58% af de samlede udgifter til displayudstyr mellem 2020 og 2027, mens LCD stadig vil repræsentere 40%, med LCD TV-tv-linjekonverteringer (85 tommer og derover) planlagt til 2024–2027.
Counterpoint bemærker, at Kina forventes at tage højde for 83% af de globale udgifter til displayudstyr i løbet af 2020–2027 - let ned fra 84% fra 4. kvartal 2024. Kinas kumulative udgifter var allerede nået 64 milliarder dollars ved udgangen af 2024, hvilket holdt det i spidsen for den globale investering.Sydkorea forventes at opretholde en 13% andel med 10 milliarder dollars i kumulative udgifter.Indien og Taiwan anslås til at udgøre henholdsvis 2% og 1%.